maandag 6 maart 2017

Ontdekkingen........

Het is al weer even een poosje geleden dat ik boekennieuws te melden had.
Na een vakantie en een hectische tijd nu dan de rust weer gevonden om boeken nieuws te delen.

Nadat ik De doden hebben geen verhaal van Gard Sveen heb gelezen, ben ik gelijk door gegeven in Hitte van de Hel. Ook weer een fijne Scandinavische thriller. Een ontzettend fijne schrijver.
Toen kwam er weer even een dip - die er ook was - voor ik in de boeken van Gard Sveen . begon.
Tja en dan, nou ja maar gewoon beginnen in iets wat misschien wat eenvoudiger weg leest of iets uit een geheel ander genre. Tijdens een heerlijke warme vakantie op Gran Canaria ben ik dat dus gaan doen. 

Ik las en ontdekte Speling van het lot van Joanna Rees. Een boek wat lekker las en niet ontzettend veel inspanning vergde, ech teen boek voor een vakantie.

Daarna dacht ik, weer beginnen in een thriller van Nederlandse bodem. Anya Niewierra, een schrijfster van wie ik nog niet eerder had gehoord, laat staan iets van had gelezen. Er is een nieuw boek van haar uitgekomen, Het dossier. Eerst dan maar eens haar eerste boek Vrij uitzicht lezen had ik bedacht. Een boek wat voor mij in de categorie tussendoor valt. Las ook fijn, maar de spanning spatte niet van de pagina's af. Wel een verrassende ontknoping!!

Het debuut van Graham Norton (bekend van de tv show) Bewaring stond vervolgens op het lijstje. Een - naar mijn mening - echt Engelse thriller, zich afspelen in een Engels dorpje. Al lezend had ik het gevoel om in een aflevering van Midsummer murders mee te kijken. 

De e-reader, die alle vakanties meereist, bevat al een paar vakanties drie boeken uit een serie van Pierre LeMaitre. Irene, Alex en Camille wachtten op een nadere kennismaking. Dus begonnen met Irene, het eerste boek uit de serie. Na het lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet mijn schrijver is. Pierre LeMaitre zijn schrijfstijl is niet lastig, er zit wat humor in maar toch is het niet mijn soort boeken die hij schrijft. Na het lezen van Irene, besloten om de boeken van de e-reader te verwijderen. Tenslotte staan eer nog veel meer boeken op en dan vind ik het zonde van mijn tijd om boeken te lezen die ik eigenlijk niet fijn vind.


Ja en waar moest ik daarna in beginnen? Even wist ik het niet meer. Bij het vertrek van Schiphol had ik mezelf Jager van Lars Kepler cadeau gedaan. Voor het geval de e-reader het zou begeven tijdens de vakantie? Gewoon een excuus zoeken is dat want de boeken van Kepler staan bijna allemaal in de kast en daar hoorde gewoon ook de nieuwste bij!
Tijdens de terugvlucht dan ook begonnen in Jager. Ja en de boeken van Kepler stellen nooit teleur!! Ook dit nieuwe boek is weer erg goed. Gelukkig is Joona Linna terug. En wat weer een zaak. Nu en dan was het mij iets te luguber en tot in detail beschreven. Maar wat weer een verhaal. Zo goed als het in elkaar steekt. Een genot en dan ook de slagroom op de boeken die ik in de vakantie las.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten