maandag 24 februari 2020

Wat zou jij doen?



Je rijdt in een sneeuwstorm over een stil bosweggetje. Er ligt iets op de weg. Zou jij stoppen?  

Sophie Hofman doet het wel. Ze laat de geestelijk beperkte broer van haar ex achter in de auto en stapt uit om te kijken wat er op de weg ligt. Het blijkt een gewonde man te zijn. De man dwingt haar hem te helpen. Hij zuigt haar mee in een zaak waar bij haar rol verder gaat dan die van een toevallig slachtoffer.

Toen ik deze flaptekst las, was ik geïntrigeerd. 
Erg blij was ik dan ook met het recensie exemplaar van De Crime Compagnie. Waarvoor hartelijk dank!


Heleen Smit schreef deze thriller en het is haar debuut. De flaptekst intrigeerde me, maar het boek nog meer toen ik het eerste hoofdstuk had gelezen.


Als lezer stap je in een trein die niet meer lijkt te willen stoppen. Sophie denkt een goede daad te verrichten door het broertje van haar ex op te halen maar ze eindigt als gijzelaar van de man die ze van de weg helpt. Het begin van een angstig avontuur. Alleen blijkt dat niet het enige avontuur te zijn wat ze beleeft. Sophie verdiept zich in het leven van dee man en ontdekt dingen zoals ze ook dingen ontdekt als ze met hem praat. 
Er zijn alleen andere personen die liever niet zien dat Sophie meer dingen gaat onderzoeken. Als ze dat toch doet, belandt ze in een nog grotere nachtmerrie.


Een ontzettend goed debuut vind ik het. Heleen Smit weet je aandacht continue gevangen te houden en doet je aan de ene kant verlangen naar te weten hoe het afloopt, maar aan de andere kant wil je het boek nog niet uithebben. Na het lezen van dit debuut ben ik dan ook benieuwd waarmee Heleen Smit ons in haar volgende boek gaat verrassen.

Een aanrader dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten