maandag 6 juli 2020

Onderschat nooit iemand





Onderschat is in 2013 al eerder verschenen bij uitgeverij Elikser, maar is herschreven en opnieuw uitgegeven door de Crime Compagnie.


Eerder las ik al Onder mijn huid en De Kenning trilogie, allemaal fijn leesvoer. Eigenlijk had ik Onderschat als cadeautje gekocht voor iemand, maar door de Corona crisis werd dat niet gevierd en lag het boek ingepakt in de kast. Eigenlijk dacht ik dat ik Onder mijn huid had gekocht. Toch maar het cadeautje uitgepakt en toen bleek het dus Onderschat te zijn. Tja wat doe je dan? Gaan lezen dus! Geen slechte keus ook nog eens.


De boekbeschrijving:

Het huwelijk met haar tweede echtgenoot heeft Marcia niet gebracht wat ze ervan had verwacht. In het Groningse villadorp Haren leiden zij en haar man beiden een eigen leven. Als Marcia plots op onaangename wijze wordt gechanteerd en haar echtgenoot van fraude wordt beschuldigd, komt Marcia's leven in stroomversnelling. Wie is er nog te vertrouwen? En wie juist niet?


Een naar – naar mijn mening –echte vrouwenthriller. Alles zit erin: spanning, romantiek, passie en ook actuele maatschappelijke thema’s worden meegenomen.


Marijke Verhoeven neemt je mee in het leven van Marcia. Alles wat haar hartje begeert heeft ze, behalve geluk. Haar man blijkt verwikkeld in een schandaal, haar dochter Hannah lijkt steeds meer afstand te nemen en dan is er ook nog een mooie minnaar. Tot er allerlei gebeurtenissen plaatsvinden lijkt het nog wel te gaan, maar dan kantelt het. Marcia belandt in een rollercoaster. De dingen die gebeuren lijken nog maar moeilijk te begrijpen; wat is er aan de hand, waarom wil iemand haar dit alles aandoen en wie zit erachter?


Meer en meer ontvouwt het verhaal zich. Marcia weet niet meer wie ze kan vertrouwen. Als lezer weet je dat ook niet meer naarmate het verhaal vordert. Het boek blijft tot het einde verrassen. 


Als het een regenachtige zondag is – zoals gister - dan kom je  - net als ik - niet van de bank met dit boek. Vanochtend tijdens het ontbijt dan ook snel uitgelezen. Een aanrader!


Ik ga nu dan ook het nieuwste boek Onder invloed bij de boekhandel halen. En.. het kost nog geen 7 euro; dus ik zou het gaan kopen als ik jou was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten