woensdag 5 januari 2022

Waan je in de spannende winterse wereld van het Zillertal!

 

Van de Crime Compagnie ontving ik een exemplaar van Zin in Zillertal van Svea Ersson. Waarvoor hartelijk dank!

Na de zomerse ik-vertrek-thriller Hej Denmark van deze schrijfster, was ik erg benieuwd naar deze winterse ik-vertrek-thriller. De thriller speelt zich af in het mooi Zillertal, dat gebied ken ik in de zomertijd. De wintertijd in dit mooie gebied is mij onbekend. Dus én een thriller én dan ook nog in een mooie omgeving, dat maakt nieuwsgierig!

De kinderen van Katja van Merwede zijn talentvolle skiërs. Om hen optimaal te laten trainen, verhuist Katja naar het Oostenrijkse Zillertal. Terwijl het leven van Myrthe en Rowan zich afspeelt op en rond de piste, probeert Katja een bestaan op te bouwen. Dan duikt er iemand op die haar dringend wil spreken. Het voert Katja terug naar de tijd toen ze zelf aan skiracen deed. Wil ze de confrontatie met dat traumatische verleden wel aangaan?

Het verhaal nam mij als lezer direct in het verhaal. Al snel ging ik mee in het leven van Katja. Na een scheiding vertrekt ze met haar kinderen naar het Zillertal. De kinderen gaan aan hun sportcarrière werken en Katja wil een B&B starten in een mooi pand. Katja heeft direct al een tegenslag te verwerken waardoor een prille relatie onder druk komt te staan.

Tussen de hoofdstukken door springt het verhaal terug in de tijd. Langzamerhand komt er naar voren dat Katja een verborgen verleden heeft. Een verleden waarin voor Katja zelf ook delen zitten, waarbij ze twijfelt aan wat er nu precies is gebeurd. Langzamerhand word het verleden door Katja stukje bij beetje ontrafeld. Ze ontmoet mensen uit haar verleden, maar er blijven twijfels over wat er nu precies is gebeurd.

Svea Ersson bouwt langzaam de spanning in het verhaal op, door af en toe een puzzelstukje op zijn plek te laten vallen. Toch is de ontknoping tot het laatst spannend.

Hej Denmark las ik met veel plezier, maar ook Zin in Zillertal vond ik erg fijn om te lezen! Een heerlijk boek om te lezen in deze Holllandse wintertijd, waarin het niet echt koud wil worden en we sneeuw en ijs missen. Met lezen van Zin in Zillertal waan je je even in een echte winterse wereld en is het nog een spannende wereld ook!

Een aanrader dus. Ik ben erg benieuwd hoe en waar de volgende thriller van Svea Ersson zich af gaat spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten