zondag 4 december 2016

Vele hemels boven de zevende en In the arms of an angel een schitterende combinatie

Afbeeldingsresultaat voor vele hemels boven de zevende

Vele hemels boven de zevende  van Griet op de Beeck kocht ik op aanraden van vriendin Jacqueline Coppens. ‘Het is een aanrader’ vertelde ze. 

Nou ze heeft niets teveel gezegd! Wat een mooi geschreven boek. De  Vlaams taal is zo mooi om te lezen. Het heeft bijna iets teders. Of dat komt door dit boek natuurlijk. In het boek vertellen vijf mensen, met elkaar verbonden, hun verhaal. Bijzonder om te lezen hoe een ieder in een andere levensfase het leven ervaart. Keuzes die bij iemand van 12 al net zo lastig lijken als bij iemand van 71 jaar oud.

Het is lastig om te vertellen wat zo bijzonder is aan het boek. Het is een kwestie van lezen en ervaren. Toch, omdat ik het zo mooi vind, een paar citaten van het (naar mijn mening) mooie Vlaams en het simpelweg mooi geschrevene en o zo ware:
“Soms stel ik mij voor dat ongelukkig zijn iets of iemand is. Want iets of iemand kan opeens verdwijnen, zo snel als hij of zij gekomen is.” (Lou 12 jaar)
“Ik heb mij nog nooit zo graag gezien gevoeld als door u”(Casper 46 jaar)
“Wat zou het prachtig zijn als mensen ook echt krijgen wat ze verdienen, denk ik” (Eva 36 jaar).

Vlak na het lezen van het boek zag ik op Facebook een clip van Sarah MacLachlan en Pink met het nummer In the arms of an angel. Zo ontroerend en mooi en zo goed passend bij het slot van het boek. 



https://www.youtube.com/attribution_link?a=zgII1YbfFZc&u=%2Fwatch%3Fv%3DkiFqr--Fsgo%26feature%3Dshare

Geen opmerkingen:

Een reactie posten