vrijdag 10 april 2020

Terug naar Cornwall; is het verleden wel wat je denkt dat het is.



Vlak na de dood van haar vader ontdekt Jill een raadselachtige notitie die hij voor haar heeft achtergelaten. Ze vertrekt naar haar geboortegrond in Cornwall op zoek naar haar familie. Daar blijkt dat haar hele leven gebaseerd is op leugens. De tattoos die ze in de loop van de jaren op haar vaders lichaam heeft gezet, krijgen ineens een bijzondere betekenis. Kan Jill op tijd ontdekken welke belangrijke boodschap haar vader voor haar heeft achtergelaten? 


Van de Crime Compagnie ontving ik een recensieexemplaar van het nieuwe boek Terug naar Cornwall van Marelle Boersma. Waarvoor hartelijk dank!

Wat een fijn boek! Eerder las ik de van de ‘ik-vertrek-trhillers’ de boeken Chateau de Provence en Ciao Sicilia.


Terug naar Cornwall springt er voor mij uit. Engeland is niet een land wat mij direct aanspreekt, maar het verhaal over Jill greep me direct en daar dragen de sfeer beschrijvingen van het landschap en het leven in Cornwall aan bij.


Jill is een mooi uitgewerkt personage. Ze heeft haar moeder maar heel kort gekend. Haar vader heeft Jill wel veel over haar moeder verteld.

Als haar vader overlijdt hebben ze weinig tijd meer om elkaar dingen te zeggen. Toch zegt haar vader Jill nog een paar woorden en die blijven haar intrigeren. Daarbij vindt ze nog een notitie die vraagtekens oproept. Jill wil naar Cornwall om duidelijkheid over het verleden te krijgen.


In Cornwall gearriveerd lijken er alleen maar meer vragen naar boven te komen. Wie was haar moeder, maar ook wie was haar vader eigenlijk. 
Jill blijft een poos in Cornwall om die dingen uit te zoeken. Veel medewerking om dingen duidelijk te krijgen, krijgt ze echter niet. Toch lijkt ze erin te slagen om stukjes van de puzzel aan elkaar te leggen.


Het verhaal van Jill en het geheim van haar ouders wordt vanuit Jill, maar ook vanuit haar vader (vanuit het verleden) en haar moeder verteld. De verschillende 'vertellers' geven het boek iets extras vind ik.


Een fijn boek wat boeit, door de schrijfstijl en het verhaal en je even meevoert naar een andere wereld. Voor mij de beste ik-vertrek-thriller uit de serie.


Benieuwd welk land in het volgende boek centraal staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten