zaterdag 7 november 2020

Prachtig gebroken!

 

Na de drie boeken rondom de Amazones - Het Amazoneverbond, Het Amazoneoffensief en Het Amazoneconflict – werd het stil rondom Ad van de Lisdonk.

Er jammer, want zijn schrijfstijl onderscheidt zich van de andere thrillerschrijvers, met een goede mix van fictie, thriller en geschiedenis. Erg blij was ik dus toen bleek dat de Crime Compagnie zijn nieuwste boek, nadat het als e-book in 3 delen bij Kobo was verschenen, ging uitgeven. Nog blijer werd ik toen ik een exemplaar kreeg toegezonden van de Crime Compagnie. Hartelijk dank hiervoor!

Waar gaat Prachtig gebroken over?

Kunstdetective Kennedy Lincoln is tijdens een welverdiende vakantie in Zuid-Frankrijk aan het bijkomen van een stukgelopen relatie. Wanneer op een rommelmarkt een bebloede en verwarde man, zonder dat ze het merkt, iets in haar tas stopt, staat haar vakantie én haar leven op zijn kop. Ze blijkt ongewild in het bezit te zijn gekomen van een wapen dat zowel regeringen als terroristen tegen elke prijs in handen willen krijgen…

Na het lezen van dit boek heb ik een waarschuwing: als je aan dit boek begint is het bijna niet mogelijk om het weg te leggen. Voor mij voelde het alsof ik in een actiefilm stapte.

.De persoon Kennedy is een goed beschreven karakter. Je leert haar kennen als een zelfstandige maar ook gekwetste vrouw na het stuklopen van een relatie. Ze heeft haar zaken goed voor elkaar en geniet van haar vakantie en het moois dat het leven in Zuid-Frankrijk biedt. Vanaf het moment waarop Kennedy iets in haar tas gestopt krijgt start het verhaal in volle vaart. Van een luiervakantie in de zon is voor haar dan geen sprake meer. Als lezer is het ook voorbij met de rust. Je wordt meegezogen in haar reis om aan de mensen die iets van haar willen te ontkomen. Tijdens die reis krijg je tussendoor nog een lesje in geschiedenis. Wie en wat zijn tempeliers en wat is hun rol geweest en wat voor rol hebben ze nu nog. Van Zuid-Frankrijk ga je mee naar Italië,  naar Israël waar een oude wijze man haar reis volgt en probeert een oplossing te zoeken voor het probleem van Kennedy. Hulp krijgt ze in haar reis, maar kan ze die persoon vertrouwen? Kortom een  verhaal waar zoveel gebeurt, heerlijk gewoon.

Ad van de Lisdonk is helemaal terug van weggeweest. Nu hoop ik maar dat hij blijft schrijven en wat hij schrijft wordt uitgegeven. Wat mij betreft zou nog een boek met Kennedy in de hoofdrol zeer welkom zijn. In een nieuw boek is ze misschien dan niet meer prachtig gebroken, maar prachtig geheeld.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten